Zelfvertrouwen en Veerkracht – Pubercoaching

Sterk naar School

Online Lezingen voor Ouders van Pubers

Zo’n één keer per maand geef ik een online lezing over een onderwerp waar wij, als puberouders, allemaal tegenaan lopen. We nemen van alles onder de loupe:

van
uitstelgedrag tot
onzekerheid, van
eeuwig ruzie tot
telefoongedrag.

Mijn uitgangspunt is dat we als ouders de meeste invloed op onze kinderen hebben door zélf duidelijk zo te leven als dat we willlen dat onze pubers dat (gaan) doen. Dus we kijken eerst naar ‘Hoe zit dat eigenlijk bij mij?’ Dan kijken we naar hoe we er zelf mee om (kunnen) gaan, en daarna hóe we dat in vredesnaam aan onze pubers over brengen zonder rollende ogen en slaande deuren.

Je krijgt er altijd een stel werkbladen bij, want lekker achteroverleunen en luisteren is tof, maar werkt ehm niet optimaal.

Benieuwd naar de eerstvolgende lezing?

Check DEZE link en geef je vooral op! Hoe meer ouders, hoe meer input en hoe gezelliger en nuttiger de lezingen.

Eerst zelf maar eens aan de slag!
(met The Three Magic Words bijvoorbeeld)

Officieel volgens coachesopleidingen zouden mijn haren te berge moeten reizen als ouders dit tegen me zeggen, want ‘Als het zo eenvoudig was had je het al lang gedaan!’ Maar ik heb enorm vertrouwen in zowel jullie als mijn downloads en ik geloof heilig dat je met een paar simpele dagelijkse veranderingen echt al een hele boel kunt veranderen. Ik heb alvast de three magic words voor je die echt enorm veel kunnen gaan veranderen ……..tumdumdum…….: Dank je wel! Als je dit nou 3x per week vaker zegt dan je nu doet, moet je zien hoeveel verschil het al kan maken. Ook al krijg je het in het begin nauwelijks je strot uit krijgt en het ongemakkelijk en gemaakt klinkt, Het Werkt!

En mijn downloads werken ook, míts je ook echt daatwerkelijk iets mee doet, meer dan in je mailbox laten staan of wel lezen en een paar keer hmmmmmm interessant denken.

Genoeg geluld, tijd voor aktie:

Praat met je Puber
72 kaartjes met vragen en stellingen voor pubers en hun ouders, al meer dan 5000 keer gedowload en goedgekeurd door vele pubers! En ouders!

Veerkracht en Waardigheid – kaartjes
Aanvulling op Praat met je Puber spel, gericht op ‘veerkracht en waardigheid’ oftewel: Wat voor mens wil je zijn?

Rollende Ogen en Slaande Deuren
E(do)book om meer, leuker en ‘echter’ contact met je puber te krijgen

Helpen met Huiswerk
E-book Hoe steun je je puber met schoolgedoe?

What to do in de vakantie?
Allemaal leuke tips van pubers en hun ouders voor pubers en hun ouders

Beweeg je hoofd leeg
Kaartjes met beweeg-oefeningen die helpen om je daarna weer fris te kunnen concentreren

Uit je hoof en op papier
E-book om te oefenen met beginnen aan (creatieve) schrijfopdrachten

Leren Durven spel
Kaartjes met opdrachten om je Lef op te Rekken en moed te kweken

Sociaal contact maken – kaartjes
Hoe maak je contact? Hoe schep je een band? – Kaartjes met tips over wat je kunt doen en/of zeggen om contact te maken en een band te krijgen met anderen.

Een brugklasser, HELP?! – 10 tips

35 TopTips van andere puberouders

Planning om je puber te leren overzicht houden
Maandplanning, Weekplanning, Dagplanning

En NU aan de slag – tien tips tegen uitstelgedrag

Zo, dat was het voor nu. Hou deze pagina in de gaten, want als ik iets maak voor een leerling en ik denk hmmmmmmm daar zouden meer mensen wat aan kunnen hebben, dan plaats ik het hier!