Sterk naar school

Voor scholen en Instellingen

Allereerst:

Ik spring een ENORM gat in de lucht dat u als school of instelling op mijn website aan het rondneuzen bent.

DANK voor het niet kortzichtig zijn en alles binnen uw eigen muren te willen houden. Hoe veilig en mooi die ook mogen zijn!

Wat ik doe voor scholen

Lezingen voor ouders
Ik geef zo nu en dan lezingen voor de ouders van uw leerlingen. Tijdens een ouderavond of een oudercafé of speciaal georganiseerd als dat nodig is. Het onderwerp is bespreekbaar, uiteraard. In het verleden gaf ik onder andere lezingen over Het puberbrein, Pubers en telefoons, Hoe steun je je kind met schoolwerk (en hoe niet), Hoe zet je je kind sterk in de wereld.

Lezingen voor leerkrachten
Hoe communiceer je met pittige pubers? Of met gesloten, stille leerlingen? Samen kunnen we kijken wat er eigenlijk precies gecommuniceerd wordt met het gedrag van de pubers en wat ze uit uw gedrag concluderen. En vooral: Hoe kom je met begrip en humor makkelijker en dochter bij elkaar zónder uw rol als docent uit het oog te verliezen.

Workshops voor ouders
Mijn online PuberOuderTraining kan prachtig als serie workshops gegeven worden voor ouders van leerlingen. Dit kan individueel of in groepsverband. Zo zorgen we samen voor ouders die hun kind sterk in de wereld zetten, wat 100% zeker weten ook de houding en motivatie van leerlingen op school gaat verbeteren. Uiteindelijk moeten ouders hun kinderen opvoeden, niet de leerkracht. U kunt dit prachtig faciliteren en er als school enorm veel uithalen.

Workshops voor leerlingen
Ik heb al veel burgerschapslessen gegeven voor het MBO, en ook studievaardigheden op scholen. Ik werk hierbij altijd in kleine groepen, en vaak geef ik vijf opeenvolgende workshops, waarin we het volgende behandelen: effectief leren, omgaan met toetsstress, motivatie, plannen en concentratie en omgaan met uitstelgedrag en afleiding. Deze workshops kunnen ook apart geveven worden, natuurlijk.

Online PuberOuderTraining via school
U kunt als school ook een stel online trainingen aankopen om die door te geven aan ouders die daar behoefte aan hebben. Of aan alle ouders van brugklasleerlingen (beetje grote droom, maar oh wat zou ik ze dat gunnen en GAAF vinden).

Voor meer informatie en prijsopgaaf

Wat ik kan doen voor bedrijven en instellingen:

Lezingen
Ik heb lezingen gegeven voor medewerkers die met jongeren werken. Het thema bespreken we vooraf. Voorheen ging het bijvoorbeeld over ‘Vloeiend communiceren met pittige pubers’ en ‘Luisteren naar jongeren’.

Wat ik de leukste lezing/workshop vond die ik ooit gaf was: Innerlijk kind? Innerlijke PUBER zul je bedoelen!
We hebben samen gekeken naar hoe onze primaire, automatische reacties zo heerlijk puberaal kunnen zijn, of we ze nou wel of niet echt uiten. Naar wat de kracht van die puber-reacties is, wat ze ons kunnen zeggen en brengen en hoe we ze niet automatisch aan de kant moeten schuiven ‘omdat het niet zo hoort, omdat het niet beleefd is, omdat we nette mensen zijn.’ Niet dat we allemaal maar tegen elkaar moeten gaan zitten puberen (hoewel die oefening heerlijk en hylarisch was), maar wel dat een krachtige puberale eerste reactie je iets wil zeggen. Over grenzen, over voor jezelf opkomen, over gerechtigheid en gezien worden. En hoe je die kracht dan op een volwassen manier wel tot uiting brengt. What a day. Dat was gaaf. Dat doe ik graag nog een keer!

Yes! Graag meer informatie!

Bent u benieuwd wat ik voor uw school kan doen?

Stuur me een mail (femke@sterknaarschool.nl) of vul het contactformulier in. Bellen kan natuurlijk ook (nulzes43714150).

Sterk naar school - Femke Wester - femke@sterknaarschool.nl - 06 43714150