Individuele training

Sterk naar school

\

“Ze heeft zo’n power, maar ze gaat er soms zo onhandig mee om!”

\

“School belde al dat ze geschorst ging worden als ze zo doorgaat. Terwijl ze de hersens heeft en eigenlijk ook wel de wil om het goed te doen. Ze verliest zichzelf soms gewoon.”

\

“Ik vind het echt supergaaf dat ze zo zichzelf is en schijt heeft aan de mening van anderen, maar soms ben ik toch ook wel bang dat ze eenzaam is…”

\

“Ik snap dat ze haar eigen keuzes maakt en ergens ben ik er ook wel trots op, maar waarom moeten het altijd zulke domme keuzes zijn?!”

\

“Ik wil op zich niet dat ze verandert, ze is goed zoals ze is, maar ze snijdt zichzelf zo soms wel in de vingers…”

Grijze muizen heeft de wereld al genoeg!

En hoewel er niks  mis is met grijze muizen, werk ik het liefst met kleur. Paarse haren, blauwe nagels, groene lippenstift, een grote bek en vaak een klein, of eigenlijk juist een enorm groot hart.

Grote bek en een groot hart, dat vat het misschien samen.

En deze meiden (en jongens) hebben heel wat te doen in de pubertijd. Het conflict tussen ‘je tribe vinden’ en dus graag ergens bij willen horen en juist schijt hebben aan andermans mening en ‘Ik doe wat IK wil!’ is superlastig.

Erbij horen of er tegen aan schoppen?
Ze schieten soms heen en weer van het ene uiterste: Alles doen om bij de groep alternatieven / goths / dichters / kunstenaars / fanatieke … (vul maar in) te horen) naar het andere uiterste: Aanschoppen tegen alles en iedereen, inclusief en juist vooral leraren en andere personen-met-autoriteit.

Dat is gewoon superKT voor ze, en voor jullie als ouders ook!

 

Sterk naar School traject

Okee, ik geloof niet in eindeloos in je verleden graven of op diepzinnige wijze alle problemen onderzoeken. A. Hoeveel verleden heb je nou als puber en B. We willen vooruit niet achteruit. Tijdens een Sterk naar School traject beantwoorden we dus deze vragen:

\

Wie en hoe wil je zijn als mens?

\

Wat kun je voor jezelf en voor de wereld betekenen?

\

Welke obstakels staan je nu in de weg?

\

Waar heb je zelf invloed op? Wat is je eigen verantwoordelijkheid?

\

Hoe kun je de obstakels aanpakken zonder je eigenheid op te hoeven geven?

En dan maken we een plan van aanpak met meetbare leerdoelen zoals dat heet. Ik hou niet van vage beloftes als ‘Beter mijn best doen’. Dat zegt iedereen en dan is het nooit goed genoeg. ‘Drie keer per week eerst tot tien tellen voor ik mijn bek open trek’ is haalbaarder en meetbaarder en ‘vier’baarder (als in YES TAART!). 

En dat werkt dus. Meestal zijn drie sessies genoeg, soms vijf, maar dan is het wel klaar. En moet ik helaas weer afscheid nemen 😉

LET OP: Ik nodig altijd de ouders uit om één of meerdere sessies bij te wonen. Het is supernuttig als jullie allemaal weten wat er speelt en hoe, om hele veel redenen! Plus, we hebben even echt tof contact met humor en diepgang. Leuk toch?!

En dan heb je dus een dochter die:

\

weet wie ze is en daar blij mee is

\

… het landschap van haar gedachtes kent en zich niet meer laat meeslepen door drama en negativiteit

\

… de meeste keuzes bewust maakt, met de consequenties in haar achterhoofd

\

… ziet dat ze een mooie rol te vervullen heeft in de wereld en dat ze dus mag zijn wie ze is

\

… snapt dat ‘jezelf zijn‘ niet te maken heeft met alles roepen wat je voor de bek komt en alles doen waar je NU zin in hebt

\

… die het spelletje van meebewegen en toch assertief zijn begrepen heeft

\

… weet waarvoor ze leert, wanneer ze door moet zetten, wanneer uitstel dom is en wanneer dat best kan, waarom ze moet plannen en hoe ze dat een beetje leuk vindt en vooral hoe ze het uitvoert

\

…  de wereld veel te bieden heeft en die kan blijven staan in de stormen die om haar heen (gaan) woeden

Het enige rottige is dat ze het dan helaas, samen met jou, zelf prima gaan redden en ik ze dus uitzwaai… Stuk voor stuk hebben ze een plek in mijn hart, en ik zie ze als lichtjes in nog duistere toekomst van de wereld. Zij schijnen tenminste alvast. Goed gedaan allemaal! High Five!

 

Praktische Details

 

Wie: Meiden (en soms jongens) tussen de 12 en de 18

Wat: Drie tot vijs sessies van elk anderhalf uur waarvan één of twee met ouders

Waar: Winsum, Groningen (of, als dat niet haalbaar is, in de ether oftewel online)

Wanneer: Als je dochter niet lekker in haar vel zit en/of het op school niet echt lekker loopt.

Hoeveel kost dat: De eerste drie sessies kosten samen 275 euro, de sessies daar na 75 euro per sessie. Als je kind minder dan drie sessies nodig heeft trekken we de overbodige sessie er weer af.*

LET OP: Ik kan wettelijk niet starten zonder officiële instemming van beide ouders en het kind zelf! Mocht dat een probleem zijn, neem even contact op.

*Voor kinderen van minima die in gemeente Het Hoge Land wonen worden er sessies vergoed. En je kunt ook altijd in termijnen betalen; laat geld geen belemmering zijn, er is altijd een oplossing!

Eeehmmmm JA, maar…..

Vragen? Gratis oudersessie!

Als je twijfels hebt, of vragen, of als ik vragen heb dan doen we gewoon eerst een telefonische ouder sessie van een half uur. En wie weet, het komt voor, kunnen we er naar toe werken dat je het zelf met haar op kunt pakken!

En vaak is het ook zo dat als dat makkelijk kon, je het al lang had gedaan.

Toch heb ik vaak fijne gesprekken met ouders en als hun dochter dan aansluitend een traject komt doen gaat het vaak vlotter, omdat ik weet wat haar achtergrond is en hoe jullie in haar opvoeding staan.

Dus wees niet bescheiden en vul onderstaand formulier in; ik spreek je heel graag!

 

Yes ik wil wel een gratis oudersessie

7 + 4 =

LET OP: nadat je op verzend hebt geklikt kom je op een vragenformulier. Vul dit in; dan kunnen we tijdens ons gesprek gericht te werk gaan. Dank!

FAQ’s

“Ze heeft het al zo druk, kan dit er nog wel bij?!”

JUIST als leerlingen het erg druk hebben is dit een superhandige training. Het gaat haar enorm veel tijd opleveren. Niet alleen doordat ze effectiever leert plannen en leren, maar ook omdat ze minder tijd kwijt is aan piekeren, uitstellen, twijfelen en klooien met haar telefoon.

“Hoe kun je dit allemaal leren in een paar sessies?”

Echte gedragsverandering duurt toch maanden? Vast. Maar ik hoef haar hand niet de hele tijd vast te houden. Zo lang ze haar motivatie en drive stevig verankert heeft en echt weet wie ze wil zijn dan kan ze dat verder prima samen met jullie! En natuurlijk is ze altijd welkom voor afstof- en opfrissessies.

“Kunnen we dat thuis niet?”

Weet je, ik zelf heb nog steeds moeite met adviezen aannemen van mijn moeder en ik ben 44… Juist deze meiden schoppen graag tegen alles en iedereen die ze ‘wil vertellen hoe ze moeten leven’. En dan het liefst tegen jullie, want jullie zijn veilig; jullie houden toch wel van d’r. Dat is een prachtige, doch ondankbare rol en een pubercoach kan dan echt even de boel omdraaien en verlichten. 

“Heeft de school hier geen rol in?”

Nee. Nou, tot op zekere hoogte, Als ze echt naar de klote gaat grijpt school wel in (op een schoolse manier). Maar ze moeten haar echt zien voor ze haar tot steun kunnen zijn en dat is gewoon erg lastig voor docenten die elke dag 100 leerlingen in hun klas hebben… Plus, op school heeft ze al een imago, een rol, en je kunt je afvragen hoe open er dan gecommuniceert kan worden. Mij zien ze in principe nooit weer. Lekker veilig dus.

“Ik zou dit heel graag willen, maar ik kan het niet betalen.”

Geen probleem! Als je in de gemeente Hogeland woont en je moet rondkomen van erg weinig geld, dan vergoed de Stichting Leergeld Hogeland een aantal sessies en de rest neem ik op me. Is dit voor jou niet van toepassing, neem dan contact op. Er zijn altijd mogelijkheden, bijvoorbeeld het betalen in termijnen (zonder extra kosten).

“Winsum is wel een takke-eind weg, zeg!”

Ehm, ja nou dat is natuurlijk relatief. Er is een prima trein en busverbinding en het is cool voor de leerlingen als ze die zelfstandig leren gebruiken. Ik heb leerlingen uit Groningen, Zuidhorn, Ulrum en weet ik het. Er is altijd een oplossing. Het Sterk naar School traject kan ook online gegeven worden in sommige gevallen, dus dat zou ook nog kunnen. Ik ben hier wel een beetje selectief in, want online past niet bij iedereen.  

“Waarom zou ik juist bij jou moeten zijn?”

Nou dat hoeft dus ook niet. Het gaat mij om jouw kind, dat zij relaxed, sterk en meestal gelukkig in het leven staat. Als ik daar een bijdrage aan kan leveren, graag! Ik ben recht voor zijn raap, zonder oordeel, heb humor, ben liefdevol confronterend en soms ‘niet aardig maar wel eerlijk’. Als je kind een zachte, meer ‘pastelkleurige’ aanpak nodig heeft, dan weet ik echt supergoede collega’s die haar vast verder kunnen helpen.

“Kan ik niet beter nog even wachten? Misschien gaat het vanzelf beter.”

Okee. Eerlijk? Als je je nu zorgen maakt gaat het niet vanzelf beter, want dan was dat al lang zo geweest! Waarom uitstellen als je je kind NU al een stevigere basis kan geven? Waarom nog maanden rond blijven klooien als je haar nu die steun in de rug kan geven? Kijk, ik geef geen kinderen training die dat niet kunnen gebruiken. Als ze én goed in hun vel zitten én het gaat prima op school, laat ze dan liever in een boom klimmen of een app ontwikkelen of vloggen of een boek schrijven. En als ze niet echt goed in hun vel zitten of hijn cijfers zijn aan het kelderen, wacht dan alsjeblieft niet te lang. Er is echt superveel mogelijk in korte tijd!

"Eh Femke, mijn vraag staat er niet tussen!" - Okee je kunt hem hier stellen:

“Femke, soms kom je in je leven mensen tegen die iets goeds voor je betekenen wat je de rest van je leven onthoud. Zo iemand ben jij voor ___, vandaar mijn opmerking dat je een lot uit de loterij bent voor haar (ons)”

“Merk nu aan haar dat ze sinds de cursus steeds meer de uitstraling heeft van: “ik kan het zelf wel!”

 

“Gehaald, gered, overwonnen… wat het ook maar voor naam mag hebben. Jij was er!”

“Ik merk dat ze echt rustiger, positiever en meer gemotiveerd is!”

 

 

“Ik vind het zo fijn dat hij zoooooo groeit in zelfvertrouwen en motivatie.”

Ja okee!!!

Dit wil ik voor mijn kind!

LET OP: nadat je op verzend hebt geklikt kom je op een vragenformulier. Vul dit in; dan kunnen we tijdens ons gesprek gericht te werk gaan. Dank je wel!!

Supercool! Dan maken we snel een belafspraak om de details te regelen!

7 + 2 =

Of als je nog gewoon even veilig een mailtje wil sturen, ook top, dat kan hier: femke@sterknaarschool.nl

Of je kunt me bellen of appen, natuurlijk!

Wie weet tot ziens en sowieso wens ik jouw en je kind dat jullie een prachtige, lastige, ingewikkelde maar schitterende van-kind-tot-GrootMens tijd doormaken!

Groetjes,
Femke

Sterk naar school - Femke Wester - femke@sterknaarschool.nl - 06 43714150

Vanavond lekker samen lachen?

In plaats van:

"Jahaa."  
"Leuk." 
"STRAKS!"
"Wat eten we?"

Dat kan!
Meer dan 2000 ouders en pittige pubers gingen je al voor!

Willen jullie ook vanavond al een avond met écht contact?
Of toch liever allemaal op een andere hoek van de bank met telefoon? ;-)

In het ergste geval krijg je rollende ogen en een grote bek en dat kreeg je toch wrsl al
en in het tofste geval ben je weer echt even heerlijk SAMEN... 

Vul je gegevens in en je krijgt het spel gratis en voor niets in je mail.
Nog even printen en uitknippen en tadaaaaaa een grappige frisse nieuwe avond!

kleinelettertjes: Yep je komt op mijn mailinglijst als je dit invult
en ik ben totaal niet beledigd als je je direct weer uitschrijft ;-) 

Pin It on Pinterest