Groepstraining

Ik leer leren

\

Kan jouw kind zich goed concentreren?

\

Gaat je kind zelfverzekerd en met plezier naar school?

\

Kan je kind goed plannen en zich er aan houden?

\

Gaat je kind dit jaar makkelijk over?

\

Zit je kind ongeveer anderhalf uur per dag huiswerk te maken?

Is je antwoord op één of meerdere vragen ‘nee’ dan heeft een Ik Leer Leren training veel te bieden!

Herkenbaar?

“We dachten dat het dit jaar beter zou gaan, maar helaas gaat het zo niet goed.”

“Ze haalt wel prima cijfers, maar ze is zooo gestressed, ik gun haar gewoon meer rust.”

“Hij wil wel, maar hij laat zich constant afleiden door vrienden, zijn telefoon…. “

“Ze leert wel hard, maar volgens mij leert ze verkeerd.”

Ik leer leren

Er komt ook zo veel op ze af op deze leeftijd. En waar wij zien waar ze worden afgeleid, hoe ze het anders aan zouden kunnen pakken, daar vinden ze dat wij er toch niks van begrijpen en “LAAT me!”.

Dat is normaal, en als ouders is het soms moeilijk om te weten of je het nou goed doet of niet èn is het soms lastig tot je kind door te dringen.

Maar vreemde ogen dwingen! Daarom dus, omdat jullie niet alleen het wiel hoeven uit te vinden is er de prachtige training –> Ik Leer Leren!

 “Sinds de (Ik Leer Leren FW) training is hij veel zelfstandiger.”

“Hij gaf zelf toe dat hij niet goed geleerd had. En het volgende proefwerk was wèl mooi een dikke acht.”

“Hij heeft veel meer zelfvertrouwen gekregen en gaf me zelf zijn telefoon laatst!”

De Ik Leer Leren training heeft 2 hoofd-componenten:

\

Praktische tips mbt huiswerk maken, plannen en organiseren en concentratie

\

Opbouwen van zelfvertrouwen en motivatie

Die combinatie zorgt er voor dat ze bijvoorbeeld een planning maken die realistisch is èn dat ze hulp vragen om zich er aan te kunnen houden.

Of dat ze leren wat een leerstijlvoorkeuren is èn hoe ze stevig ‘nee’ moeten zeggen tegen vriendinnen, omdat ze echt moeten leren voor die toets.

 Dat ze op tijd beginnen aan het leren voor een toets èn dat ze met zelfvertrouwen de toets maken.

Opbouw training

De training bestaat uit vijf lessen van anderhalf uur en is als volgt opgebouwd:

\

Les 1: Je persoonlijke leerplan maken

\

Les 2: Omgaan met zenuwen, toetsstress en onzekerheid

\

Les 3: Plannen en organiseren

\

Les 4: Motivatie en Concentratie

\

Les 5: Zeggen wat je denkt, of niet?

Om te zorgen dat de lessen niet het ene oor in en het andere oor uit gaan krijgen de leerlingen een werkboek en stellen ze zelf een sleutelhanger samen met kaartjes waarop handige tips, krachtgedachtes etc. staan.

Vijf keer anderhalf uur kan zo veel verschil maken!

Hij komt beneden, morgen proefwerk Engels: “Ik ben heel goed bezig, vindt ik zelf. Ik wil dat je dit overhoort.” Helemaal uitgelegd hoe hij het aanpakt. Ik ben trots!

“Ik vind het zo fijn dat hij zoooooo groeit in zelfvertrouwen en motivatie.”

Merk nu aan haar dat ze sinds de cursus steeds meer de uitstraling heeft van: “ik kan het zelf wel!”

“Ik hoef hem niks meer te vertellen!”

“Ik merk dat ze echt rustiger, positiever en meer gemotiveerd is!”

“Laatst heeft ze uit zichzelf bepaald wat goed genoeg was en ging ze niet volledig gestressed door tot het perfect was… Heerlijk!”

MAAAAAAR …

daar heeft mijn kind helemaal geen zin in!

Goh. Echt niet? Nou en?

Ik heb nog maar één keer een leerling gehad die graag en uit zichzelf de eerste keer kwam (toen maakte ik me zorgen). Stuur ze maar. Ik zorg wel dat ze er lol in krijgen. De dag dat ik mijn leerlingen niet meer inspireer is de dag dat ik stop.

Ervaringen

Dit is wat de leerlingen zelf zeggen in de evaluaties:

\

“Ik plan wel beter nu, ja.”

\

“Ik zeg vaker ‘nee’ tegen vrienden als ik moet leren voor een toets.”

\

“Ik vond de kaartjes heel leuk en handig.”

\

“Ik zit gewoon beter in mijn vel.”

\

“Ik haal nu wel hogere cijfers.”

\

“Ik weet veel beter wat ik moet doen.”

En 100% van de leerlingen zou deze training aanbevelen aan klasgenoten.

Laat ze anders maar even bellen (o643714150), appen, of mijn websitepagina voor jongeren checken. Of mijn instagram account. Het komt altijd goed!

“Okee, ooit lijkt me dit wel een goed idee, maar….”

Waarom NU?

\

NU omdat je kind er dan onmiddellijk wat aan heeft. En jij dus ook.

\

NU omdat doorklooien op de bekende weg blijkbaar niet werkt.

\

NU want door uit te stellen zakt je kind alleen maar verder weg in de modder.

Waarom bij mij?

Alleen als het klikt! (Als je denkt: Wat een stom mens, stuur me dan een mail, dan beveel ik je een andere trainer aan of kijk op Ik Leer Leren/Waar om andere trainers in de buurt te vinden.)

I LOVE PUBERS.

Niks mooiers dan te mogen bijdragen in hun zoektocht naar identiteit, het ontdekken van eigen talenten en het herkennen van hun valkuilen, om er dan met een grote lompe sprong over heen te springen of er dwars door heen te denderen.

Daar kan geen koningschap of andere topbaan tegenop!

Doet uw kind ook mee? Het zou mij een eer zijn!

“Gehaald, gered, overwonnen… wat het ook maar voor naam mag hebben. Jij was er!”

“Femke, soms kom je in je leven mensen tegen die iets goeds voor je betekenen wat je de rest van je leven onthoudt. Zo iemand ben jij voor ___, vandaar mijn opmerking dat je een lot uit de loterij bent voor haar (ons)”

Nog even voor je samengevat

Resultaten van de Ik leer leren training

\

Je kind weet hoe ze moet leren

\

Je kind gaat met meer zelfvertrouwen door het leven

\

Je kind kent haar eigen valkuilen en weet hoe er mee om te gaan

\

Je kind heeft inzicht in wat er moet gebeuren, kan een planning maken en weet hoe zich er aan te houden

\

Je kind kan zich helder en tactisch uitdrukken en weet wat voor invloed woorden kunnen hebben.

Investering

Tijd

  • 5 keer 1,5 uur voor uw kind
  • 1 keer 1,5 uur voor jou

Moeite

De bereidheid, energie en moed om met open, niet oordelende ogen naar jezelf te kijken (zowel voor u als uw kind)

Geld

185 euro

Informatie aanvraag

Groepstraining

Voor informatie over de aankomende trainingen neem hieronder contact met me op.

Informatie ik leer leren

7 + 5 =

Ja, maaaaarrr

Veel gestelde vragen

\

1. Ze wil vast niet

Nee, vast niet. Nou en? Ik heb nog maar één keer een jonge meid aan tafel gehad die uit zichzelf kwam. Toen maakte ik me pas echt zorgen… Wat jongeren willen en wat wij ze als ouders gunnen (bijvoorbeeld genoeg groente) is niet altijd hetzelfde. Laat haar mijn website zien en mijn insta-pagina. Laat haar me appen of bellen, en zul je zien dat er al minder weerstand is. De rest komt vanzelf in orde, daar zorg ik voor!

\

2. Ze heeft het al zo druk

Deze hoor ik vaker… En hoe zou het zijn als ze beter leert plannen, beter leert inschatten hoeveel tijd iets kost, zich beter leert concentreren en zich minder laat afleiden? Juist NU zou haar dat veel rust kunnen geven.

\

3. Hoe zie ik het terug in haar cijfers?

Dat hangt af van wat haar cijfers nu zijn en waarom. Het ligt aan de inzet van je dochter, het thuisfront, hoe ontvankelijk ze nu is voor de training, enzovoort. Dat ze sterkter, tevredener en zelfverzekerder uit de training komt, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. En meestal volgen de cijfers dan vanzelf.

Sterk naar school - Femke Wester - femke@sterknaarschool.nl - 06 43714150

Kadootje! Praat met je Puber - spelGoedgekeurd door pittige pubermeiden :-)

"Ja mam. Goed. Leuk. Wat eten we?"

Waar gaan bij jullie thuis 99% van de gesprekken over?

En HOE zou het zijn als je weer eens even echt contact had?
Even samen lachen, elkaar aankijken, samen ontroerd zijn?

Al meer dan 2000 moeders en dochters hebben nu af en toe even zo'n moment. Omdat ik ooit dit spel maakte en besloot het uit te delen en omdat zij het oppikten. Daar doen we het voor, toch? Contact en verbinding?

En ja, zelfs de meiden vinden het echt leuk, al hadden ze soms van tevoren geen zin ;-)

Doen jullie mee? Vul je naam en email in en je ontvangt het spel in je inbox! Dan maken we samen jullie band en daarmee de wereld een beetje mooier. Dank!

kleinelettertjes: Yep je komt op mijn mailinglijst als je dit invult en ik ben totaal niet beledigd als je je direct weer uitschrijft ;-) 

Pin It on Pinterest